En Yeniler
Yükleniyoor...

İngilizce Öğreniyorum ( Ders 11 )




İngilizce Öğreniyorum ( Ders 11 )

İngilizce Öğreniyorum ( Ders 11 )





Present Continous Tense ( Şimdiki Zaman )


    İngilizce de şimdiki zamanı anlatırken Present Continous Tense kullanılmaktadır. Cümle yapısı

olarak fiilimizin sonuna " -ing " takısını getirerek yapabiliriz.




Cümle yapıları şu şekildedir.

Olumlu Cümle : I am going to school ( Ben okula gidiyorum )

Olumsuz Cümle : I am not going to school ( Ben okula gitmiyorum. )

Soru Cümlesi : Am I going to school ( Ben okula gidiyor muyum ? )

Cevap Cümlesi : Yes, I am / No, I am not

Cümle kurarken hangi özneyi kullanıyorsak onunla ilgili " to be " fiilini kullanıyoruz. ( am / is / are )

Eğer Wh- ile kurulan soru cümleleri kullanacaksak ( Where, What, Why, Which vb. ) üstte

görmüş olduğumuz soru cümlesinin başına bu soru köklerini getirmeliyiz.

Where am I going to school ?  ( Ben neredeki okula gidiyorum ? )

Fiillerimiz " -ing " takısı alırken belli kurallar vardır.

Mesela ;

Read    Reading
Cook   Cooking
Speak  Speaking gibi.


  • Eğer fiillerimizin sonu iki sessiz harfle biterse direk " -ing " ekini getirebiliriz.

Mesela ;

Walk    Walking
Jump    Jumping
Kick    Kicking gibi


  • Eğer fiillerimizin sonu bir sesli bir sessiz ile biterse son harf iki kere yazılır.

Mesela ;

Run    Running
Put     Putting
Sit      Sitting gibi


  • Eğer fiillerimizin sonu " -e " harfiyle bitiyorsa -e harfi düşer.

Mesela ; 

Shine    Shining
Have    Having
Take    Taking
Come  Coming
Write  Writing gibi



  • Eğer fiillerimizin sonu " -ie " harfleriyle bitiyorsa " -ie " düşer ve yerine " -y " harfi gelir.

Mesela ;

Lie    Lying
Die   Dying
Tie   Tying  gibi

Bir cümleyi şimdiki zaman yapan özelliklerden biride sonunda kullandığımız kalıp kelimelerdir

Mesela " now " şimdi demek  " right now "   " at the moment " şu anda demektir.


It is raining now

She is sleeping at the moment.

Şimdi bu konuyla alakalı örnekleri inceleyelim.


My mother is getting her umbrella at the moment. It is raining.

The leaves are falling. The wind is blowing.

I am wearing my scarf. It is windy.

The sun is shining and the weather is very hot.

My cousins are in the garden. They are playing tennis.

We are walking in the park right now.

The students are playing in the playground. It is sunny.

Look! It is snowing right now.

My father is going to the beach. The weather is very cold.

Peter and Jerry aren't going out. The roads are icy.






Konu hakkında sormak istediğiniz sorular olursa sayfanın alt kısmında yorum bırakabilirsiniz. En kısa zamanda dönüş yapılacaktır. İyi günler :)
























Benzer Aramalar:kolay ingilizce öğrenme yöntemleri,ingilizce konuşmak,ingilizce öğrenmek,english practice,ingilizce başlangıç,İngilizce ders,ingilizce öğrenme taktikleri,adım adım ingilizce,ingilizce öğren,ingilizce türkçe ders,ingilizce okulu,dil öğrenme siteleri,ingilizce öğrenme siteleri,ingilizce pratik,ingilizce öğrenme paketleri,duolingo,İngilizce şimdiki zaman,şimdiki zaman fiil halleri ingilizce,ingilizce present continuous tense,şimdiki zaman konu anlatımı ingilizce,ingilizce şimdiki zaman örnek cümleler

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerlidir , en kısa sürede dönüş yapılacaktır.