En Yeniler
Yükleniyoor...

SİNEKLERİN TANRISI-Ayşe Seda Koçak




 SİNEKLERİN TANRISI


 Herkese iyi geceler :)

  Ortaokul dönemlerimde hediye edilen, kısa zamanda okuduğum  nobel ödüllü kitap Sineklerin Tanrısı hakkında konuşmak istiyorum bugün. Biraz paslanmış olduğumu fark ettim paylaşmaya karar verince ve biraz üstünden geçtim hatırlamak amacıyla :) 10 sene önce okuduğumla şimdi okuduğum arasında gerçekten fark vardı. Deneyimlerimiz, hayata bakış tarzımız değiştikçe anlama gücümüzde gelişiyor kesinlikle.




  Yıllar önce okurken çocuk kitabı olduğunu düşünmüştüm tüm karakterler çocuk olduğu için. Şimdi okuduğumda ise çocuk kitabı olmak için fazla anlam ve mesaj içeriyor:) Yinede ortaokul lise dönemlerinde okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

 Kitap ıssız bir adaya düşen onlarca çocuğun kendilerini yönetme ve hayatta kalabilme mücadelesidir. ralph adında bir çocuk diğerleri arasında daha yönetici kabileyetine sahiptir. Çocukları yönetmek ve hayatta kalabilmek için bir ateş yakılması gerektiğini böylece geçen gemilerin onları görüp kurtarabileceğini düşünmektedir. Ancak diğer taraftan Jack isimli çocuk ise avlanmak ve yiyeceğin daha önemli olduğunu savunmaktadır. Böylece yönetim ikiye bölünür. Jack daha güçlüdür. Bu kısımdan sonra okuduklarınız daha heyecanlı ve çocuk kitabı olmaktan çıkmış bir hal almaktadır.

Okunması gerekenler arasına yazabilirsiniz diyeceğim ama her bir kitaptan sonra öyle yazdığımı fark ettim :) Okumayı seven, kitaplarına gözü gibi bakan okurlardan ayrım yapmalarını beklemek biraz garip oluyor sanırım :) Ama ben yinede beğenmediklerimi de söyleyeceğım :)

Şimdiden herkese iyi okumalar :)

İnstagram hesabım için www.instagram.com/aysesedak


Benzer Aramalar:okuduğumkitaplar,sineklerintanrısı,williamgolding,kitaptavsiyeleri,kitapyorumları,kitapkurdu,nobeledebiyatödülü,

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerlidir , en kısa sürede dönüş yapılacaktır.