En Yeniler
Yükleniyoor...

CEMİLE-Ayşe Seda Koçak







CEMİLE


Merhabalar :)
Haftalardır aynı anda çok fazla iş yapmaya çalışıyorum. Bu yüzden blogu biraz ihmal ettim. Kitap okumaya devam ediyorum ama bir türlü yazmaya fırsat bulamıyorum maalesef. Yorumlanacak kitaplar biriktikçe birikti. Tatil boyunca sürekli paylaşım yapmak gibi bir hedefim var gerçekleştirmek için sabırsızlanıyorum.



Bir süredir güncel kitaplardan ziyade daha klasikleşmiş, eski kitapları okumaya yöneldim. Her bir yazardan en az bir kitap okumaya çalışıyorum. Dün aldığım ve sıcağı sıcağına okumaya başladığım Cengiz Aytmatov’un Cemile’ sini bugun bitirdim. Az sayfalı ve sürükleyici olması bir solukta okumamda çok etkili oldu. Yazarın okuduğum ilk eseriydi ve bunu duyan arkadaşlarım ve birkaç takipçim bayağı şaşırdılar. Cemile ile beraber Selvi boylum al yazmalım’ı da aldım önümüzdeki günlerde de onu okuyacağım.

Gelelim kitabımıza. Cemile arka kapağında da yazdığı gibi gerçek bir aşk hikayesi. Her zaman söylerim eski aşklar, zor şartlarda, hiçbir iletişim aracı olmadan ne kadar da saf ne kadar da sıcakmış. Kitap aslında tam da böyle bir aşk hikayesini anlatıyor.

Hikaye bir kırgız köyünde Cemile adında bir genç kadının kocasının kardeşinin gözünden bizlere aktarılıyor. Kocası savaşta olan Cemile’nin yaşadıkları aslında bir çocuğun gözünden anlatılmaktadır. Çocuk abisinden emanet olan yengesini koruyup kollamakla sorumludur. Cemile kocasını beklerken hayatına devam etmektedir. Savaşta yaralanan daniyar isimli bir genç adam köye döner ve işçi olarak çalışmaya başlar. Hikaye aslında tam da burada başlar. Çocuk her ne kadar yanlış olduğunu bilse de bu aşka öyle hayran olmuştur ki onlar köyden kaçıp birbirlerine kavuşana kadar kimseye bahsetmez.
Aytmatov tam da anlatıldığı gibi yalın dili, usta olay örgüsü, insanı yormadan duyguyu direk aktarışı sizi sarmalayacak. Herkese tavsiyedir.

Şimdiden iyi okumalar :)
 

Benzer Aramalar:kitaplarım,kitapkurdu,okuduğumkitaplar,cemile,cengizyatmatov,kitapkurdu,okumahalleri,kitaptavsiyesi,kitapyorumları,okumaknegüzel,okumakiptiladır

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerlidir , en kısa sürede dönüş yapılacaktır.