En Yeniler
Yükleniyoor...

ŞEKER PORTAKALI - Ayşe Seda Koçak

ŞEKER PORTAKALI


Herkese merhaba

Kitabı okumakta çok ama çok geç kaldığımı söyleyerek başlıyorum yazıma. Her yıl okunması gereken bir kitap, bir kere değil bin kere okunması gereken kitap. Neden okumadım daha önce diye sürekli hayıflanacağım kitap. Şeker portakalı deyince kısa bir ah çekeceğim kitap.



Klasikleri okumaya devam ederken seker portakalını okumadığımı fark ettim ve bir an önce başladım. Elimden bırakamadım. Ağlaya ağlaya okudum. Ben bu yorumları yaparken ‘’sen zaten her şeye ağlarsın’’ dediler. Duygusal sayılabilen her insanın gözünden bir damla yaş getirecek bir kitaptı. Ben normalde de çocuk karakterlerin acı çekmesine, üzülmesine asla dayanamam zaten ama Zeze resmen içime işledi.

Şeker portakalı, Zeze adında küçük bir çocuğun ağzından yaşadıklarını ağlatan bir kitap. Ailesi fakir denecek kadar kötü durumda olan Zeze’nin yaramazlıkları, haylazlıkları tüm çevresini bıktırmıştır. Zeze sürekli dövülen, kimse tarafından sevilmeyen bir çocuk haline getirilmiştir. Ama gerçek öyle değil… Zeze belki de dünyanın en duygusal, en zeki, en kendini bilen çocuğudur.

Zeze’ye atılan her tokat benim canımı acıttı sanki. Hissettiği acının betimlemesi öyle gerçekti ki dayanamadım birkaç dakika ara verme ihtiyacı hissettim.
Kitabın ikinci ve üçüncüsünü okumak için sabırsızlanıyorum. 

Puanım 9.2/10 

 

Benzer Aramalar:kitapkurdu,şekerportakalı,delifişek,güneşiuyandıralım,kitapaşkı,okumak,kitapsevgisi,kitaplarım,kitaptavsiyesi,kitapyorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerlidir , en kısa sürede dönüş yapılacaktır.