En Yeniler
Yükleniyoor...

ALBERT CAMUS YABANCI-Ayşe Seda Koçak





YABANCI



 

Herkese iyi geceler :)
     


   Bugün bir dünya klasiği hakkında konuşacağım. Kitap okumayı seven, hayat tarzı haline getiren herkesin klasiklerin büyük çoğunluğunu okuması gerektiğine inanıyorum. Ben yavaş da olsa okumaya çalışıyorum. Okuduklarımı da sizinle paylaşarak okumanıza yardımcı olabilirsem ne mutlu bana.
    Okuduklarım arasında beni sıkmayan ve bir solukta okuduğum Yabancı Albert Camus’un ilk ve en ses getiren ( hatta en gizemli ) yapıtıdır. 1957 yılında Nobel ödülü almıştır.
Kitaba başladığınızda karşılaştığınız ilk cümle ;

‘’Bugün annem öldü. Belki de dün bilmiyorum.’’

    Annesinin ölüm haberini alan Meursault’un bu tepkisi kitabın konusu aslında. Kitap, Başkahramanın tepkisizliği, toplumdan dışlanışı, topluma başkaldırışı ve yabancılaşması üzerine kurulmuştur. Öyküde ki her şey kısa bir zaman aralığında olup bitiyor. Başkahramanın ölüme, yaşamaya, hayata kayıtsızlığı tüm cümlelerde hissediliyor.

   Kitabın ana fikri kişinin dünyaya ve kendine yabancılaşmasıdır. Dünya boş ve saçmadır. Anne ölümüne tepki verilemeyecek kadar…

   Yazarın anlatımı gayet açık ve akıcı. Kitabın ince olması işinizi daha da kolaylaştırıyor ve ne zaman başlayıp ne zaman bittiğini anlamıyorsunuz. Ben klasiklerden birini bitirince sanki büyük bir görev yapmış gibi hissediyorum ve çok mutlu oluyorum. Okunması gerekenler arasına yazabilirsiniz.

Şimdiden iyi okumalar :)

İnstagram hesabım için www.instagram.com/aysesedak


Benzer Aramalar:albertcamus,albert camus, yabancı,kitap yorumu, albert camus yabancı, yabancı kitap yorumu,okunan kitaplar, tavsiye kitaplar, yorumlar,kitap yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız değerlidir , en kısa sürede dönüş yapılacaktır.